978-605-9823-40-1
362415

https://www.liberte.com.tr/hur-fikirleri-yayma-cemiyeti
Hür Fikirleri Yayma Cemiyeti
Liberte Yayınları
30.00
Liberalizmin Türkiye'de yaşadığı tarihsel serüvende, Hür
Fikirleri Yayma Cemiyeti'nin (HFYC) özel bir yeri bulunur. HFYC,
kendisinden önceki benzeri cemiyet ve partilere nazaran daha uzun süre hayatta kalmış; başka hiçbir üstün amaç gütmeden,
bireyin özgürlüğünü ve sınırlı devleti savunmuş; en azından belli bir süre bu gayreti göstermiştir.
Türk liberal düşünce geleneği içinde özel anlamlar taşıyan bir
hareket olarak HFYC'nin “liberal” sıfatını kaybettiği 1950'lerin
başından 1990'lara kadar ikinci bir örneği mevcut değildir.
Cemiyetin kapanmasına neden olan süreç ise, Türk liberalizm
tarihi açısından bir kırılma noktasına işaret eder. Cemiyetin kurucu önderleri Ali Fuad Başgil ve Ahmet Emin Yalman'ın fikirleri, tavırları ve tutumları üzerinden okunabilen bu kırılma, liberal fikriyatın günümüzdeki durumuna ilişkin de anlamlı veriler sunmaktadır.
Biri liberalizmi Batı tipi yaşam tarzı olarak yücelten, diğeri insan
haklarını, bireyin özgürlüğünü, sınırlı devleti önemseyen bu iki
ana akım günümüzde de varlıklarını sürdürmektedir.
Fikirleri Yayma Cemiyeti'nin (HFYC) özel bir yeri bulunur. HFYC,
kendisinden önceki benzeri cemiyet ve partilere nazaran daha uzun süre hayatta kalmış; başka hiçbir üstün amaç gütmeden,
bireyin özgürlüğünü ve sınırlı devleti savunmuş; en azından belli bir süre bu gayreti göstermiştir.
Türk liberal düşünce geleneği içinde özel anlamlar taşıyan bir
hareket olarak HFYC'nin “liberal” sıfatını kaybettiği 1950'lerin
başından 1990'lara kadar ikinci bir örneği mevcut değildir.
Cemiyetin kapanmasına neden olan süreç ise, Türk liberalizm
tarihi açısından bir kırılma noktasına işaret eder. Cemiyetin kurucu önderleri Ali Fuad Başgil ve Ahmet Emin Yalman'ın fikirleri, tavırları ve tutumları üzerinden okunabilen bu kırılma, liberal fikriyatın günümüzdeki durumuna ilişkin de anlamlı veriler sunmaktadır.
Biri liberalizmi Batı tipi yaşam tarzı olarak yücelten, diğeri insan
haklarını, bireyin özgürlüğünü, sınırlı devleti önemseyen bu iki
ana akım günümüzde de varlıklarını sürdürmektedir.
Liberalizmin Türkiye'de yaşadığı tarihsel serüvende, Hür
Fikirleri Yayma Cemiyeti'nin (HFYC) özel bir yeri bulunur. HFYC,
kendisinden önceki benzeri cemiyet ve partilere nazaran daha uzun süre hayatta kalmış; başka hiçbir üstün amaç gütmeden,
bireyin özgürlüğünü ve sınırlı devleti savunmuş; en azından belli bir süre bu gayreti göstermiştir.
Türk liberal düşünce geleneği içinde özel anlamlar taşıyan bir
hareket olarak HFYC'nin “liberal” sıfatını kaybettiği 1950'lerin
başından 1990'lara kadar ikinci bir örneği mevcut değildir.
Cemiyetin kapanmasına neden olan süreç ise, Türk liberalizm
tarihi açısından bir kırılma noktasına işaret eder. Cemiyetin kurucu önderleri Ali Fuad Başgil ve Ahmet Emin Yalman'ın fikirleri, tavırları ve tutumları üzerinden okunabilen bu kırılma, liberal fikriyatın günümüzdeki durumuna ilişkin de anlamlı veriler sunmaktadır.
Biri liberalizmi Batı tipi yaşam tarzı olarak yücelten, diğeri insan
haklarını, bireyin özgürlüğünü, sınırlı devleti önemseyen bu iki
ana akım günümüzde de varlıklarını sürdürmektedir.
Fikirleri Yayma Cemiyeti'nin (HFYC) özel bir yeri bulunur. HFYC,
kendisinden önceki benzeri cemiyet ve partilere nazaran daha uzun süre hayatta kalmış; başka hiçbir üstün amaç gütmeden,
bireyin özgürlüğünü ve sınırlı devleti savunmuş; en azından belli bir süre bu gayreti göstermiştir.
Türk liberal düşünce geleneği içinde özel anlamlar taşıyan bir
hareket olarak HFYC'nin “liberal” sıfatını kaybettiği 1950'lerin
başından 1990'lara kadar ikinci bir örneği mevcut değildir.
Cemiyetin kapanmasına neden olan süreç ise, Türk liberalizm
tarihi açısından bir kırılma noktasına işaret eder. Cemiyetin kurucu önderleri Ali Fuad Başgil ve Ahmet Emin Yalman'ın fikirleri, tavırları ve tutumları üzerinden okunabilen bu kırılma, liberal fikriyatın günümüzdeki durumuna ilişkin de anlamlı veriler sunmaktadır.
Biri liberalizmi Batı tipi yaşam tarzı olarak yücelten, diğeri insan
haklarını, bireyin özgürlüğünü, sınırlı devleti önemseyen bu iki
ana akım günümüzde de varlıklarını sürdürmektedir.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.